RESTORATİF DİŞ TEDAVİLERİ

Diş çürüklerinin temizlenmesi ve dişte çeşitli sebeplerle oluşan madde kayıplarının dolgu malzemeleri ile restore edilmesi ile ilgilenen diş hekimliği bölümüdür. Estetik dolgu uygulamaları, inlay, onlay, kompozit laminalar gibi tedavilerin yanında ev ve ofis tipi diş beyazlatma prosedürlerini de kapsayan bir alandır.

Restoratif Diş Tedavisi Nedir?

Estetik bir gülüş için yapılan revizyonun amacı dişler, diş eti, dudak, kas, iskelet yapısı ve eklemleri kapsayan, uyumlu ve istikrarlı bir çiğneme sistemi geliştirmektir. Özetle gülüş tasarımı; hekimliğin ve sanatın birlikte uygulanarak, ideal gülüşün sağlanmasıdır. Bireyin birtakım kişisel estetik beklentileri sağlık ve doğallık ile birleştirilerek gülüş tasarımı planlanır. Dişler arasındaki ilişki, dişleri çevreleyen yumuşak doku ve hastanın yüz karakteristiği, dinamik ve 3 boyutlu bir tablo oluşturur. Bireyin yüz hatlarına uyum sağlayan şekillere, boyutlara ve düzenlemelere bağlı olarak, diş hekimi ve teknisyenin artistik çalışmasıyla doğal ve tamamiyle hoş bir görünüm oluşturabilir veya oluşturmayabilir

Lekeli Dişlerde Tedavi

Geçirilimiş bir hastalık nedeniyle lekelenen veya çok fazla çay, kahve, sigara tüketimi nedeniyle rengini kaybeden dişler, beyazlatma yöntemi ile tedavi edilemiyorsa lamine diş kaplamaları ile tedaviye gidilir.

Zedelenmiş Dişlerde Tedavi

Kötü kullanım nedeni ile yıpranmış, bir kaza esnasında çizilmiş veya kırılmış dişlerde lamine veneer tedavi yönteminden yararlanılabilir. Dişte küçük bir çizik oluşmuş ise “kompozit” ya da “lamine kaplamalar” ile hızlı bir şekilde tedavi edilebilir. Tek bir dişiniz zedelenmiş olsa da, diğer dişlerinizin rengi ile uyum sağlayarak doğal görünecek porselen lamine veneerler ile tedavi edilebilir.

Çarpık Dişler

Çapraşık dişlerin tedavisinde öncelikli olarakortodontik tedavi önerilmektedir. Ancak ortodonti uzun dönemli bir tedavi yöntemi olduğundan ötürü aşırı çarpık olmayan dişlerin tedavi edilmesinde lamine veneerlerden yararlanılır. Lamine veneerler dişlerin ön yüzeylerine yapıştırılarak estetik ve mükemmel gülümsemeler elde edilebilir.

Tedavi Süresi Nedir?

Lamine Veneerlerin kompozit veya estetik dolgular ile yapıldığı durumlarda tedavisi gün içerisinde sonuçlanabilmektedir. Ancak porselenden yapılan lamine veneerlerin laboratuvar süreçleri olması nedeniyle tedavinin tamamlanması 4-7 gün arasında değişiklik gösterebilir.

Restoratif Diş Tedavileri ile ilgili randevu almak için tıklayın