Ortodonti (Tel Tedavisi)

Ortodonti dişlerin çene kemiği içindeki dizilişini düzelten ve çenelerin ortopedik rahatsızlıklarını tedavi eden bölümdür. Dişlerin dizilişini düzeltmek için metal veya porselen teller, şeffaf plaklar (Invisalign) ve tellerin dişlerin iç yüzeyine takıldığı lingual ortodonti tercih edilebilir.

Her çocuğun 7-8 yaşlarında ortodontik muayenesinin yapılması gerekir.

Ortodontik Tedavi Yaşı Nedir?

Ortodontik tedavi için bir yaş sınırı bulunmamaktadır, kemik ve diş yapısı uygun olan her hastaya tel takılabilir. Ama unutmamak gerekir ki sadece dişlerin dizilişini ilgilendiren problemler her yaşta çözülebilirken, çene yapılarındaki ortopedik bozuklukların düzeltilmesi için çocuk yaşta tedavi görmek gerekir.

Tel Taktıktan Sonra Ağrım Olur mu?

Teller ilk defa takıldıktan sonraki günlerde dişlere uygulanan kuvvetler sebebiyle bir miktar ağrı ve dişetlerinde tahrişler olabilir. Yaklaşık 1 hafta içerisinde vücut bu duruma adapte olur ve ağrılar geçer.

Teller Dişlerimi Çürütür mü?

Braket ve teller dişleri çürütmez, dişleri çürüten şey diş temizliğine ve doktor tavsiyelerine uyulmamasıdır. Ortodontik tedavi sırasında gıda artıkları ve bakterilerin saklanabileceği daha çok alan oluştuğu için hastanın diş temizliğini çok daha dikkatli yapması gerekir. Ayrıca asitli içecek ve yiyeceklerin tüketimi de braketlerin dişlere yapıştığı yerlerin çevresinde renklenmelere ve asit erozyonlarına sebep olup, teller çıkarıldığında dişlerde lekeler ve minede defektler görülmesine neden olabilir. Diş hekiminizin tavsiyelerine uyarak bütün bu kötü senaryoların önüne geçmeniz mümkündür.

Diş teli tedavisi ile ilgili randevu almak için lütfen tıklayın