Dişeti Hastalığı Belirtileri

Dişeti hastalığı dediğimizde sadece diş eti değil, dişi çevreleyen kemik ve bağ dokuya ait hastalıklardan da bahsederiz. Hastalığın sadece dişeti iltihaplanması ile izlendiği duruma gingivitis denir. Eğer enfeksiyon kemik ve bağ dokuda da iltihaplanmaya yol açarsa periodontitis denir.

Dişeti hastalıkları temel olarak ağız ortamındaki bakterilerin artması sonucu oluşur. Bakterilerin artmasının sebebi ağız bakımının ihmal edilmesi, diş taşlarının birikmesi, düzenli diş hekimi kontrollerinin atlanması olabilir. Bunun dışında dişeti hastalığı mekanik travmalara bağlı olarak da izlenebilir.

Dişeti hastalığının erken dönemde tedavi edilmemesi sonucu enfeksiyon kemik ve bağ dokuya yayılarak periodontitise dönüşür.

Dişeti hastalığı belirtileri şunlardır:

• İlk semptom genellikle dişetlerindeki kanamadır. İltihaplanma sonucu kan damarlarının genişlemesi sonucu fırçalama, yemek yeme gibi travmatik olmayan işlemler bile kanamaya sebep olur. Sağlıklı dişeti kanamaz.
  • Dişetleri kan dolaşımının artması sonucu daha kırmızı/koyu renkli görünür. Sağlıklı dişeti açık pembe renklidir.
  • İltihabın belirtilerinden birisi de ödemdir. Dişetleri şiş ve olduğundan büyük görünür. Dişler arasındaki üçgen dişetleri (papiller) küntleşmiştir.
  • Dişetleri ağrılı olabilir.
  • Kemiğin ve bağ dokunun etkilendiği periodontitis durumunda dişlerde yer değişiklikleri ve uzama hissi olabilir.
  • Periodontitiste kemik kaybına bağlı olarak dişlerde aralanmalar ve sallanmalar gözlenir.
  • Diş ile dişeti arasında kalan boşluktan (sulkus) cerahat aktığı izlenebilir.
  • Enfeksiyon sebebiyle ağız kokusu (halitozis) oluşur.
  • Dişlerin yer değiştirmesine bağlı olarak mevcut sabit ya da hareketli protezlerin uyumu bozulabilir.
  • Sert diş fırçalama ve diş sıkma gibi diş etlerinde mekanik travma yaratan durumlarda dişeti çekilmelerine sebep olur.

Dişeti hastalıklarının diğer ağız hastalıkları ile karıştırılmaması gerekir. Farklı bir hastalıktan şüphelenilen durumlarda bir ağız hastalıkları uzmanı ile konsültasyon yapılması gerekir.