Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal Tedavisi (Endodontik Tedavi) Nedir ?

Kanal tedavisi dişlerin içerisinde bulunan ve dişe canlılığını veren sinir damar paketinin (pulpa) diş içerisinden uzaklaştırılması ve yerine biyouyumlu bir dolgu malzemesinin koyulmasıdır. Bu tedavi çoğunlukla pulpanın çürük sebebiyle enfekte olduğu, kök ucunda lezyon oluştuğu ya da travma sonucu dişin kırıldığı durumlarda uygulanır. Bunun haricinde kimyasal ya da termal irritasyonlara bağlı sinir damar paketinin iltihaplandığı ve ağrı yarattığı durumlarda da endodonti tercih edilir .

Kanal tedavisi uzmanı, yani endodontist, diş hekimliğinin endodonti branşında uzmanlık ya da doktora programını bitirmiş kişilere verilen isimdir. Kanal tedavisi son derece detaylı bir prosedür olup bu alanda tecrübesi olan hekimler tarafından uygulandığında çok yüksek başarı oranına sahip bir tedavi yöntemidir.

Kanal Tedavisi Yapılırken Ağrım Olur mu ?

Bu prosedür çoğunlukla ağrılı bir işlem gibi algılansa da aslında uygun anestezi teknikleri sayesinde hiç ağrı olmadan tamamlanabilir. İşlem sonrasında uyuşukluk geçince ağrı olma ihtimali varsa doktorunuzun reçete ettiği uygun bir ağrı kesici ile olası ağrıların önüne geçilebilir.

Kaç Seansta Biter ?

Bu tedavi eğer dişin içerisindeki sinir-damar paketi enfekte değil ise tek seansta bitirilebilir. Ancak ek dezenfeksiyon ihtiyacının olduğu durumlarda 2 ya da daha çok seansta da tamamlanabilir.

Antibiyotik Kullanmam Gerekir mi ?

Diş hekiminiz reçete etmediği sürece antibiyotik kullanmanıza gerek yoktur.

Kanal Tedavili Diş Ağrır mı ?

Kanal tedavili dişlerin tekrar çürüyüp enfekte olduğu durumlarda, veya yetersiz yapılmış bir tedavi varlığında işlem görmüş dişinizde ağrı hissedebilirsiniz. Kanal tedavili dişler çürümez ya da ağrı yapmaz şeklindeki inanış yanlıştır, iyi bakılmaz ise  bu dişlerde oluşan enfeksiyonlar çevredeki kemiğe yayılarak son derece ağrılı apselere sebep olabilir.

Kanal Tedavisinin Ömrü Ne Kadardır ?

Tedavi görmüş dişin doğal dişinizden tek farkı içerisinde sinir ve damar bulunmamasıdır. İyi uygulanmış ve sonrasında da hasta tarafından iyi bakılmış bir kanal tedavili diş ömür boyu ağızda kalabilir. Türk Endodonti Derneği yeni teknolojiler ve yöntemler sayesinde endodontik prosedürlerin başarısının  %90-95 gibi yüksek bir yüzdeye sahip olduğunu belirtmiştir. Unutmamak gerekir ki implant ya da porselen köprüler kendi dişinizin yerini tutmaz, eğer dişiniz kanal tedavisi ile kurtarılabiliyorsa mutlaka bir şansı hakeder.